MÒDUL 2

MÒDUL 2: DESENVOLUPAMENT PROFESSIONAL EN L'ÚS DE TECNOLOGIES

TEMA 1: COMPETÈNCIA DIGITAL DOCENT

Quan vam començar el curs de Did@cTIC, ens van fer un qüestionari inicial per tal de saber el nivell de coneixements que teniem en quant a noves tecnologies. Crec que el meu nivell era i és bàsic, però espero que poc a poc vagi augmentant. 
Ens pensem que per ser usuaris de les xarxes socials som uns grans experts en les TIC però no és així ni molt menys, si ens treuen de google, facebook, gmail i alguna web més, estem perduts. Desprès de llegir els articles i fixant-me en els indicadors de cada dimensió del PICDD;
   
     · Dimensió 1: Disseny, planificació i implementació didàctica.
     · Dimensió 2: Organització i gestió d'espais i recursos digitals.
     · Dimensió 3: Comunicació i col·laboració.
     · Dimensió 4: Ètic i civisme digital.
     · Dimensió 5: Desenvolupament professional.


Podria dir que en tots els nivells estic entre el bàsic i intermedi, depenent dels diferents indicadors em classifico més en un o en altre. Veig que em queda molt per fer, però tinc moltes ganes i estic disposada a aprendre el màxim possible.  



TEMA 2: METODOLOGIES DE L'AULA DIGITAL

Les dues aportacions que vaig escriure al fòrum van ser les següents;


Com vaig acabar el grau d'educació infantil al Juny, encara no he pogut exercir com a mestra i per tant, sol he estat a les escoles per realitzar les pràctiques de la facultat. 

A la FCE, teniem una assignatura cada curs que ens ensenyava eines i estratègies en l'ús de les TIC, però no he pogut veure gaire cosa a les escoles. De les cinc escoles on he estat, sol una tenia pissarra digital a l'aula i era la única de tot el cicle d'infantil. 

Penso, que amb els temps que corren, hauríem d'estar una mica més avançats en tot aquest tema, les aules haurien d'estar adaptades i per desgracia, no és així. Potser a les escoles de grans ciutats si ho estan, però encara queda molt per fer a les escoles de les ciutats petites o pobles.

També, cal que tots els docents es reciclin en aquest sentit ja que com comenta la meva companya, en comptes de veure les noves tecnologies com una cosa positiva i per extreure el màxim profit dels alumnes, ho veuen com una càrrega i els provoca una angoixa.  

Buscant més informació, he trobat aquest vídeo i m'ha semblat increïble. 



Penseu que això és viable a curt o llarg termini? Creieu que dins d'uns anys estarem en aquest nivell? 
.................................................................................................................................................................

Primer de tot, penso que ni els docents estan preparats, però molt menys ho estan els centres i/o aules. L’altre dia, vaig llegir una noticia, on deia que el 34% dels professors dels centres públics de Lleida, tenen entre 50 i 60 anys. No trobo que sigui cap handicap, però si que és veritat que el món de les noves tecnologies, els hi costa una mica més. Miro als meus pares per exemple, que tenen entre 40 i 50 anys i se’ls hi fa feixuc, tot i que poc a poc es van adaptant, però crec que mai podran arribar al nivell que pot arribar algú més jove que és de la generació Google. Com he llegit al informe Horizon, d’aquí a tres anys, haurà d’haver un replantejament del rol del docent i, no sol per això que comentava anteriorment, sinó també perquè si finalment arribem a un bon nivell a totes les escoles en quant a noves tecnologies, aules adaptades i professors formats, haurem de buscar estratègies i buscar noves maneres d’ensenyar als nostres alumnes.
Per tant, penso que a mesura que vagin pujant les noves generacions de mestres, cada cop estarem i m’incloc, més preparats per aquests nous canvis, ja que ho hem viscut des de que vam néixer pràcticament.
Com comentava al altre comentari que he escrit, de les escoles on he fet pràctiques, nomes una tenia un portàtil i una pissarra digital. Llavors, penso que estem molt endarrerits, que queda molt per fer i a més, els governs, no ajuden a aquestes millores.
No vull ficar-me en temes polítics, però la educació hauria de tenir un paper fonamental en les campanyes electorals i dur-les a la practica, que no quedin en promeses absurdes. Hauríem de prendre exemple d'altres països on l'ensenyament es gratuït en totes les etapes educatives i l'educació és el més important per la societat. Llavors, els governs haurien de tenir un pressupost per a l'educació molt major del que és ara mateix i habilitar totes les aules i així poder ficar en pràctica tot el que estem aprenent.  

Desprès d'anar llegint tots els comentaris del fòrum, penso que es va crear un debat molt interessant i divertit on totes donàvem el nostre punt de vista segons les experiències prèvies. Puc dir que la gran majories pensàvem el mateix i anàvem cap a una mateixa direcció.


TEMA 3: RECURSOS DIGITALS PER A LA PRÀCTICA PROFESSIONAL  


Consulta:




Creació:






Comunicació





TEMA 4: ELABORACIÓ D'UNA UNITAT DIDÀCTICA


Aquesta última setmana del mòdul dos, hem tingut que elaborar una unitat didàctica en grup. Aquest està format per l'Eulàlia, l'Elisabet i jo.


Desprès de quedar a través d'Skype i xerrar una estona, vam decidir fer el treball sobre les abelles a una aula de P4. A continuació us penjo els dos treballs que hem fet, un en format més teòric i l'altre més pràctic amb totes les activitats.

· Les abelles. Unitat Didàctica

· Les abelles. Part pràctica


No hay comentarios:

Publicar un comentario